Vedle těchto objektivních příčin zaznamenal odbor dopravy i řadu žádostí občanů z jiných správních území, kde jsou úřady uzavřeny z důvodu karantény. „Potkávají se zde občané elektronicky objednaní na konkrétní dobu s fyzicky příchozími, kteří musí čekat, až na ně přijde řada.
Jsme spravedliví k těm, kteří se elektronicky nemohou nebo nechtějí objednat. Proto nemůžeme dávat víc termínů pro objednaní přes internet, ačkoliv by to pro nás bylo příznivější a zabránilo by to frontám,“ vysvětlil okolnosti odbavování vedoucí odboru dopravy Jaroslav Mráz.
Podle něj je nepředvídatelné, kolik žadatelů zvládnou odbavit. Některé žádosti jsou vyřízeny v minutách, jiné trvají déle. Situace je na přepážkách průběžně sledována a čekající výhledově informováni o možném počtu žádostí, které se stihnou ještě vyřídit. Ztracený technický průkaz, končící platnost dokladů či vydání třetí registrační značky nejsou v současnosti nezbytnou potřebou.
„Chtěl bych proto požádat občany, aby zvážili návštěvu úřadu a přicházeli pouze v nejnutnějších záležitostech. Pokud už musí opravdu přijít, prosím je o trpělivost,“ vyzval veřejnost primátor Svoboda.