Finanční uzavření bylo učiněno s platbou za dostupnost ve výši 17,83 miliardy korun, což v nominálním vyjádření za celé období trvání smlouvy činí 34,61 miliardy. Tolik stát koncesionáři postupně naposílá. Koncesionář za to postaví 32 nových kilometrů dálnice a následně se o ně bude 24 let a čtyři měsíce starat, a to včetně dalších 16 dnes už hotových kilometrů.
Zmíněných 32 chybějících kilometrů D4 je rozdělených na pět úseků: Háje – Milín, Milín – Lety, Lety – Čimelice, Čimelice – Mirotice, Mirotice rozšíření. Hotovo má být v prosinci 2024. Dálnici na nahradí dnes už nevyhovující (a přetíženou) silnici I/4, která vykazuje řadu dopravních závad: například nebezpečné křižovatky a horizonty, žádné místo za krajnicí nebo průjezd obcemi.
D4 z Prahy na jih Čech se staví od roku 1969. V provozu je zatím delší úsek od Prahy po Háje na Příbramsku a několik kilometrů na Písecku mezi Novou Hospodou a Miroticemi.
Vadou na kráse prvního dálničního PPP projektu v tuzemsku jsou dvě chybějící pravomocná stavební povolení. Právní moci zatím nenabyla u úseků D4 Mirotice, rozšíření a D4 Čimelice – Mirotice. Termín pro předání všech stavebních povolení koncesionáři s nabytím právní moci je smluvně stanoven na 30. června. Ministerstvo věří, že se vše stihne.
zdroj: zdopravy.cz