„My jsme ten projekt vlastně převzali od města, protože se ukazovalo, že ho vedení města není schopno nikam posunout. Během osmi let se za deset milionů korun doprojektovali do varianty, která nakonec skončila na pozemcích, na které město ani nemělo přístup. Nikdy by tam tu stavbu nemohlo realizovat a nešla by tam ani umístit. My jsme tedy tu přípravu převzali,“ popsal hejtman Martin Kuba důvod, proč se Jihočeský kraj rozhodl do realizace stavby podjezdu vložit a představil novou variantu projektu. „Zpracovali jsme studii, která ukázala možnost, jak stavbu umístit i do tak složitého prostoru s existující zástavbou a splnit všechny hygienické a hlukové požadavky,“ uvedl Kuba s tím, že nová varianta počítá se stávající stykovou křižovatkou v Suchém Vrbném i u nádraží. Hlavním přínosem nového projektu pak bude tunel, situovaný pod zem, který umožní výjezdy na obou stranách, ale vyhne se lokalitě se zástavbou na Dobrovodské ulici. „Na straně v Suchém Vrbném se z tunelu bude vyjíždět na severu směrem z Dobrovodské na Rudolfovskou, tedy směrem od Mladého,“ dodal hejtman, podle něhož bude studie kompletně hotová na konci léta. Myslí se v ní na to, aby podjezd dobře sloužil také v případě plánovaného mohutného rozvoje této části města. Celková doba projektování pak bude trvat dva roky. V roce 2025 už by mohlo být vydáno stavební povolení a vybrán zhotovitel. Kompletně hotová by pak stavba mohla být v roce 2028. Její náklady se v současné době nedají přesně odhadnout, nicméně by se mohly pohybovat mezi jednou až jednou a půl miliardou korun.
Hejtman dále upřesnil, že v současnosti je kraj už za polovinou přípravných projekčních prací. „Intenzivně jednáme také se Správou železnic, abychom výstavbu podjezdu zkoordinovali s jejich projektem výstavby nádražního podchodu tak, aby nedocházelo k omezování cestujících zbytečnými železničními výlukami a obě stavby se také zbytečně neprodražovaly,“ dodal hejtman, podle něhož se náklady kvůli výlukám mohou navýšit i o stovky milionů korun.