Pivo na podporu cestovního ruchu a pivní stezky na Budějovicku
Pivní speciál Budějčák se již podruhé zapojuje do propagace cestovního ruchu na Budějovicku a současně podporuje místní pivovary a jejich tradici. Tato limitovaná várka byla vytvořena ve Výzkumném a výukovém minipivovaru Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity a uvařili ji spolu s místními sládky zástupci turistické oblasti Budějovicko jako součást letní kampaně. Etiketu navrhl českobudějovický umělec DOBS. Plechovky budou k dispozici v infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a v Galerii Panská 1, a čepované pivo bude možné ochutnat ve studentském klubu Kampa od 12. července.
Pivní stezka Budějovicko zahrnuje 11 pivovarů v turistické oblasti Budějovicko a poskytuje turistům informace o možnostech prohlídek pivovarů a ochutnávkách piv. Letos vznikla již podruhé limitovaná várka letního speciálu Budějčák v rámci kampaně na propagaci této stezky. „Cestování za gastronomickými zážitky a lokálními produkty je nyní velkým trendem, a pivo je samozřejmě jeho nedílnou součástí. Pivovarnictví je pro Budějovicko důležité a kampaň s pivem Budějčák nám pomáhá tuto tradici komunikovat,“ říká ředitel Turistické oblasti Budějovicko Tomáš Polanský.
Letní speciál Budějčák je světlý ležák chmelený za studena. Stejně jako minulý rok, kdy měla kampaň premiéru, ho uvařili sládci Výzkumného a výukového minipivovaru Jihočeské univerzity. „Pivo vzniklo v limitované várce 400 litrů. Nevnímáme ho jako produkt, ale jako symbol pivovarnické tradice, který má upozornit na širokou škálu skvělých piv z Budějovicka a celých jižních Čech. Pokud nestihnete ochutnat Budějčáka, na pivní stezce je vždy co vybrat,“ vysvětluje marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko Vojen Smíšek.
Od 12. července bude pivo k dispozici v půllitrových plechovkách v infocentrech v Českých Budějovicích a Hluboké nad Vltavou a také v Galerii Panská 1. Čepované pivo bude dostupné ve studentském klubu Kampa v areálu Jihočeské univerzity.
Etiketa pro sběratele
Návrh etikety letošní várky Budějčáka vytvořil místní umělec DOBS, známý svými muraly na budovách ve městě a volnou tvorbou vystavovanou v Galerii Panská 1. Jeho tvorba vychází z graffiti, což inspirovalo i design plechovky. Ten vychází z jeho obrazu „Hello, my name is DOBS.“ Manažeři z Budějovicka plánují spolupráci s umělci i v budoucnu. „Rádi bychom vytvořili sérii s různými designy etiket, která bude atraktivní také pro sběratele,“ dodává Vojen Smíšek. Samostatné etikety pro sběratele budou již letos k dispozici na prodejních místech spolu s pivem.
SOUTĚŽ: 1×2 plechovky limitovanéo piva.
- Napište ZDE na stránce pod příspěvek odpověď na otázku:
Kolik litrů piva se uvařilo v limitované várce?
Musíš být fanouškem FB stránky Budějce Zadarmo a sdílet veřejně soutěžní příspěvek.
- Soutěž trvá do 26. 7. 2024 16:00 hod.
Výhru bude možné osobně vyzvednout v Č. Budějovicích na Máji – po domluvě.
Letošní várka byla 400 litrů