Dnes na stavbu D3 přijel ministr Havlíček

“Původně měla být část dálnice D3 kolem Českých Budějovic hotová v roce 2022. Bohužel, zřejmě vinou špatné přípravy a nevhodného projektu tunelu Pohůrka bylo avizováno zpoždění stavby do roku 2025! 

foto: Město České Budějovice
foto: Město České Budějovice

Na dnešních jednáních s ministrem dopravy Karlem Havlíčkem, s ŘSD a s vedením Jihočeského kraje jsme dospěli k termínu zprovoznění celého obchvatu města (D3) do konce roku 2024, což považuji při těch negativních zprávách za světlo na konci tunelu. Současně jsme hledali také vhodná řešení pro omezení a dopravní zátěže města po dobu výstavby zejména tunelu Pohůrka (a s tím spojené uzavření Dobrovodské ulice). Navrhl jsem, aby se celá část obchvatu včetně tunelu zprovoznila, tak jak bylo původně plánováno najednou, abychom nemuseli objíždět stavbu tunelu po komunikacích města. Panu ministrovi toto řešení přišlo logické,“ řekl primátor Jiří Svoboda po dnešním setkání s ministrem Karlem Havlíčkem. Dobrou zprávou je, že stavba problematického tunelu Pohůrka bude zahájena v řádu týdnů.

Stavba dálnice D3 aktuálně pokračuje mezi Roudným a Českými Budějovicemi ve dvou úsecích. Část z Hodějovic do Třebonína bude hotová minimálně o rok dříve než druhý úsek a podle vyjádření Ředitelství silnic a dálnic tam bude spuštěn běžný provoz. Chybějící část D3 mezi Úsilným a Hodějovicemi by tak měla suplovat zanádražní komunikace a to je pro město nepřijatelné.  

„Počítali jsme s tím, že se oba úseky obchvatu zprovozní najednou, což by znamenalo lepší rozložení dopravy ve městě a její plynulost. Po zahájení provozu pouze na jednom z těch úseků dojde velmi pravděpodobně k dopravním komplikacím nejen na zanádražní komunikaci ale i v dalších částech města“, říká primátor Jiří Svoboda. Budování úseku D3 z Úsilného do Hodějovic nabralo výrazné zdržení kvůli problematické stavbě kilometrového tunelu Pohůrka, kde se musí použít jiná technologie výstavby, což reálně přesune tisíce aut právě na zanádražní komunikaci.

„Máme společný zájem s Jihočeským krajem, aby ŘSD nechalo zpracovat dopravní modely, které ukážou, jaký dopad bude mít tato změna na provoz v Budějovicích. Až na základě tvrdých dat můžeme postupovat dál. Jednou z možností by bylo nechat po hotovém úseku dálnice jezdit jen auta do šesti tun, ostatní by musela pokračovat po současné trase. Těch variant je ale více a není možné teď něco předjímat,“ uvedl dále náměstek primátora Viktor Lavička. Vzhledem k termínu dokončení části dálničního obchvatu je ale dostatek času najít rozumné řešení.

Situací se stavbou dálnice D3, jejíž součástí je obchvat Českých Budějovic, se zabývá i ministr dopravy Karel Havlíček, který v pátek 5. února přicestoval přímo na stavbu.

 

zdroj, foto: Město České Budějovice

Sdílejte

Líbí
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
0
Would love your thoughts, please comment.x