Radní schválili omezení dopravy v centru Českých Budějovic. Přes náměstí už si nebude možné zkracovat cestu

Konec největšího kruhového objezdu ve městě. Rada města dnes schválila návrh na zklidnění dopravy na náměstí Přemysla Otakara II., oznámilo večer koaliční Hnutí Občané pro Budějovice. 

foto: město České Budějovice
foto: město České Budějovice
foto: město České Budějovice

Změna dopravního značení ukončí tranzitní dopravu přes náměstí, zklidní se doprava také u Černé věže a v Piaristické. Všichni rezidenti a zásobování se dostanou, kam potřebují. Aby byly současné pěší zóny skutečně pro pěší, zajistí vysouvací sloupky. Parkování na části náměstí zůstane, vyhradí se ale z většiny rezidentům. Severní strana náměstí zůstane bez aut úplně. Nahradí je zeleň a nový mobiliář. 
 
Změna dopravního značení bude muset ještě projít standardním formálním procesem vydání opatření obecné povahy. Podle všech zákonných lhůt by se tak změny měly stát skutečností v dubnu tohoto roku.
 
Změny na náměstí a v celém historickém centru lze shrnout do tří bodů:
1) Přes náměstí nebude možné projíždět, zkracovat si tudy cestu. Sníží se provoz, pojedou tam jen auta, která to skutečně potřebují.
2) Na severní straně se už nebude parkovat. Náhradní kapacity pro návštěvníky centra, kromě již stávajícího parkovacího domu u věznice, posílí nový parkovací dům u sportovní haly, který ještě letos město vybuduje (už je podepsaná smlouva se zhotovitelem).
3) Náměstí zezelená. Dopravní opatření doprovází doplnění zeleně – další květiny, keře i stromy v kontejnerech i květináčích. Na místě zrušených parkovacích míst na severní straně náměstí vznikne malá relaxační zóna se „zeleným“ stínem.
 
Samozřejmě nelze řešit náměstí bez návaznosti na zbytek centra – omezení dopravy na náměstí se projeví nejen v přilehlých ulicích. V centru bude více jednosměrek a také se rozšíří pěší zóny – kromě dnešní Krajinské, Dr. Stejskala, Panské a Mlýnské se do tohoto režimu přesunou i Hradební a úsek ulice u Černé věže u katedrály.
 
„Trvalo to tři roky, vystřídali se čtyři projektanti a tři náměstci pro dopravu – což jen ukazuje, jak je centrální náměstí citlivé a složité téma. Musíme myslet na místní obyvatele a místní podnikatele, zásobování, místní návštěvníky i turisty. Ale nakonec jsme se dobrali řešení, které je kompromisem na všechny strany. Přitom se však jedná o nejradikálnější proměnu náměstí v posledních třiceti letech. Osobně to vnímám jako změnu, kterou musíme zkusit, zažít, pobavit se o ní, zhodnotit ji a poté se rozhodnout, jak pokračovat dále k cíli, kterým je námětí zcela bez aut,“ uvádí k tomu náš 1. náměstek primátora Juraj Thoma.
 

zdroj: město České Budějovice, Hnutí Občané pro Budějovice

Sdílejte

Napsat komentář